Laserbehandling

Laserterapi et godt supplement til den fysioterapeutiske behandling, da laserterapien øger energien i cellerne, blodgennemstrømningen i kroppen, accelerer heling og reducerer smerte.

Laserbehandling kan anvendes til

• Akutte skader (fx fibersprængninger, forstuvninger etc.)
  • Arvævsbehandling (fx kejsersnit)
  • Endometriose
  • Fertilitetsfremmende behandling for både mænd og kvinder (fx nedsat sædkvalitet eller ægkvalitet)
  • Hurtigere heling
  • Hævelse
  • Infektioner/Inflammationer
  • Muskelspændinger
  • Overbelastningsskader (fx tennisalbue)
  • Smertelindring
  • Sårheling (fx sprækket brystvorter pga. amning)
  • Mm.

Hvad gør laserterapi?

Laserlys trænger ind cellen, hvor det stimulerer mitrokondrierne, der producerer energi (ATP) til cellen. Cellerne udfører bedst deres funktioner i kroppen, når de har et optimalt ATP-niveau. Når et område er skadet, akut eller kronisk, vil der være i underskud af energi, hvorfor cellerne ikke arbejder optimalt. Ved brug af laserbehandling, stimuleres ATP dannelsen i cellerne, hvormed cellerne får mere energi til at udføre deres opgaver, og dermed får laserbehandlingen helingsprocessen i området til at accelerere.

Laserlyset er også med til at øge blodgennemstrømningen, da det får de små blodkar til at åbne sig, dermed opnås der øget optagelse af ilt og næringsstoffer til området og udskillelse af affaldsstoffer og CO2.

Laserlys kan derfor bruges til behandling af mange forskellige problematikker så som muskelspændinger, arvævsbehandling, inflammation, hævelse, sår, etc.

Laserbehandling er smertefrit, ufarligt og uden bivirkninger.

Laserbehandling hos Malinsky Fysioterapi

Malinsky Fysioterapi

Blomsterbakken 2
9380 Vestbjerg

CVR nr.: 42398764

Mandag: 7.00 – 19.00

Tirsdag: 7.00 – 16.00

Onsdag 7.00 – 16.00

Torsdag 7.00 – 16.00

Weekender og helligdage efter aftale.